غذاهایی که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند

انتخاب غذاها می تواند به روشهای مختلفی سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهد، بویژه اگر رژیم غذایی شما شامل مقادیر زیادی شکر باشد خطر ابتلا شما به دیابت افزایش خواهد یافت. دیابت یک بیماری مادام العمر است که در آن مقدار قند خون به میزان زیادی افزایش می یابد، کنترل قندخون در این بیماران می تواند از بروز خطر عواقب جدی این بیماری بکاهد.

در یک مطالعه ی جدید، اخیراً دانشمندان دریافتند که تشخیص دیابت نوع 2 در افرادی که از نظر اجتماعی منزوی هستند بیش از افرادی است که عضوی از شبکه های اجتماعی بزرگ می باشند. بنظر می رسد در افرادی که تنها زندگی می کنند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش می یابد. به غیر از این، غذاهای زیادی وجود دارند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی افزایش می دهند.

نوشابه های گازدار مانند سودا، نوشابه ها و انواع چایهای سرد با افزایش خطر دیابت نوع 2 ارتباط دارند. چنین نوشابه هایی حاوی مقادیر زیادی شکر هستند که ممکن است مقاومت به انسولین را افزایش داده و منجر به اضافه وزن شوند.

محدود نمودن مصرف این گونه نوشیدنی ها و جایگزینی آنها با آب میوه ی طبیعی یکی از راه کارهایی است که به منظور کاهش خطر ابتلا به دیابت توصیه می شود. هیدراته شدن بدن، اصل بسیار مهمی برای سلامتی است اما شما می توانید با نوشیدن آب، هیدراته شده و درعین حال از بدن خود سم زادیی کنید.

کلسترول بالا یکی دیگر از عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است. چربیهای ناسالم اشباع و ترانس می توانند میزان کلسترول را در خون تا حد زیادی افزایش دهند. غذاهای پخته شده ی بسته بندی، دارای مقادیر زیادی چربی ترانس هستند، همچنین پنیرها، شیر پرچرب و کره حاوی مقادیر بالایی چربی اشباع می باشند. این غذاها پتانسیل افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند و بنابراین باید از خوردن آنها به هر طریقی اجتناب کرد.

 منبع:www.ndtv.com/food/foods-that-increase-risk-of-type-2-diabetes-1790425